การพัฒนาทักษะการอ่านจับใจความ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โดยใช้แบบฝึกทักษะการอ่านจับใจความร่วมกับบทเรียนผ่าน Web Application genially
รหัสดีโอไอ
Creator ทวีนันท์ พันอุสาห์
Title การพัฒนาทักษะการอ่านจับใจความ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โดยใช้แบบฝึกทักษะการอ่านจับใจความร่วมกับบทเรียนผ่าน Web Application genially
Contributor ณัฐพล หงษ์ทอง, ยุทธชัย สารขันธ์
Publisher สถาบันวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์
Publication Year 2566
Journal Title วารสารมนุษยศาสตร์ สังคมศาสตร์ และนวัตกรรม มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์
Journal Vol. 2
Journal No. 1
Page no. 26-35
Keyword ทักษะการอ่านจับใจความ, บทเรียนผ่าน Web Application genially, แบบฝึกทักษะ
URL Website https://so02.tci-thaijo.org/index.php/hsi_01/article/view/259484
Website title วารสารมนุษยศาสตร์ สังคมศาสตร์ และนวัตกรรม มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์
ISSN ISSN 2821-9635
Abstract The purposes of this research were to 1) to develop and find out the efficiency of a learning management plan using the reading comprehension skills exercises with lesson via Web Application genially to be effective according to the 75/75 criteria and 2) to compare the students’ reading comprehension skills of both pre and post learning with using the reading comprehension skills exercises with lesson via Web Application genially The population this research was 35 Grade 9 students from Somdejprachanukhor School The sample group used in this research was 30 Grade 9 students from Somdejprachanukhor School in the first semester of the academic year 2022 gaining from purposive sampling from students whose academic achievement is below the 50 percent criterion Research instruments were: 1) learning management plan using the reading comprehension skills exercises with lesson via Web Application genially and 2) a test on reading comprehension skills Statistics used for data analysis were: mean, standard deviation and T-testThe results of the study are: 1) learning management plan using the reading comprehension skills exercises with lesson via Web Application genially had efficiency of 79.59/76.65 and higher than 75/75 the standard of criteria 2) The comparison of students’ reading comprehension skills using learning management plan using the reading comprehension skills exercises with lesson via Web Application genially that post-learning skill was higher than pre-learning with statistical significance at .05 level.
สถาบันวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์

บรรณานุกรม

EndNote

APA

Chicago

MLA

DOI Smart-Search
สวัสดีค่ะ ยินดีให้บริการสอบถาม และสืบค้นข้อมูลตัวระบุวัตถุดิจิทัล (ดีโอไอ) สำนักการวิจัยแห่งชาติ (วช.) ค่ะ