![]() |
ผลของการเรียนรู้แบบร่วมมือด้วยเทคนิค TGT ต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 เรื่อง เลขยกกำลัง |
---|---|
รหัสดีโอไอ | |
Creator | คันธณัช พลวงค์ |
Title | ผลของการเรียนรู้แบบร่วมมือด้วยเทคนิค TGT ต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์ ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 เรื่อง เลขยกกำลัง |
Contributor | ปวีณา ขันธ์ศิลา, ประภาพร หนองหารพิทักษ์ |
Publisher | สถาบันวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์ |
Publication Year | 2566 |
Journal Title | วารสารมนุษยศาสตร์ สังคมศาสตร์ และนวัตกรรม มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์ |
Journal Vol. | 2 |
Journal No. | 1 |
Page no. | 14-25 |
Keyword | การจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือ เทคนิค TGT, ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์, เลขยกกำลัง |
URL Website | https://so02.tci-thaijo.org/index.php/hsi_01/article/view/259699 |
Website title | วารสารมนุษยศาสตร์ สังคมศาสตร์ และนวัตกรรม มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์ |
ISSN | ISSN 2821-9635 |
Abstract | The objectives of this study were to: 1) study the effects of cooperative learning using the TGT technique on mathematical learning achievement in exponents with a criteria of 70%; 2) compare the achievement of students before and after the learning management; and 3) study the students' satisfaction with the learning management using the TGT technique. The study's sample group comprised 30 students in the 8th grade, first semester, academic year 2022, at Bannakhupattana "Ko Ro Po Klang Uphathum" School. The samples of the study were selected using cluster random sampling. The tools used in this research were the lesson plans, an achievement test, and a satisfaction form. The statistics used in data analysis were percentage, mean, standard deviation, and t-test.The research found that: 1) cooperative learning management using the TGT technique resulted in greater mathematical learning achievement in exponents, exceeding the 70% criteria at a statistically significant level of .05; 2) mathematical learning achievement using the TGT technique after cooperative learning was higher than before learning at the .05 level of statistical significance; 3) the students' satisfaction with mathematics learning using the TGT technique was high. |