![]() |
การพัฒนาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 เรื่อง ฟังก์ชันเอกซ์โพเนนเชียล โดยใช้การจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิคจิกซอว์ |
---|---|
รหัสดีโอไอ | |
Creator | ยลดา ปะสาวะเท |
Title | การพัฒนาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 เรื่อง ฟังก์ชันเอกซ์โพเนนเชียล โดยใช้การจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือเทคนิคจิกซอว์ |
Contributor | ปวีณา ขันธ์ศิลา, สุวรรณวัฒน์ เทียนยุทธกุล |
Publisher | สถาบันวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์ |
Publication Year | 2566 |
Journal Title | วารสารมนุษยศาสตร์ สังคมศาสตร์ และนวัตกรรม มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์ |
Journal Vol. | 2 |
Journal No. | 2 |
Page no. | 24-34 |
Keyword | เทคนิคจิกซอว์, ฟังก์ชันเอกซ์โพเนนเชียล, ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน |
URL Website | https://so02.tci-thaijo.org/index.php/hsi_01/article/view/261551 |
Website title | วารสารมนุษยศาสตร์ สังคมศาสตร์ และนวัตกรรม มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์ |
ISSN | 2821-9635 |
Abstract | The objectives of this research were to: 1) compare the learning achievement in mathematics on the exponential function before and after cooperative learning using the jigsaw technique; and 2) compare learning achievement in mathematics with cooperative learning management using the jigsaw technique on exponential functions with the 70% criterion. The samples used in this research were 36 eleventh grade students in the second semester of the academic year 2022 at Bannakhupattana "Ko Ro Po Klang Uphathum" school, obtained by cluster random sampling. The instruments were a jigsaw-based cooperative learning management plan and a mathematics learning achievement test. The statistics used to analyze the data were percentage, mean, standard deviation, and t-test. The results showed that 1) the learning achievement after learning the exponential function using the jigsaw technique was significantly higher than before learning at the level of.05. 2) Post-learning achievement was higher than the criteria of 70% with statistical significance at the.05 level. |