![]() |
การประชาสัมพันธ์การท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ผ่านเว็บไซต์เครือข่ายสังคม |
---|---|
รหัสดีโอไอ | |
Title | การประชาสัมพันธ์การท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ผ่านเว็บไซต์เครือข่ายสังคม |
Creator | กันตภณ แก้วสง่า |
Publisher | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช |
Publication Year | 2560 |
Keyword | อินเทอร์เน็ตในการประชาสัมพันธ์, การท่องเที่ยว--การประชาสัมพันธ์ |
Abstract | การวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) วิเคราะห์เนื้อหาการประชาสัมพันธ์การท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ผ่านเว็บไซต์เครือข่ายสังคม และ 2) ศึกษาการใช้ประโยชน์และความพึงพอใจต่อการประชาสัมพันธ์การท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ผ่านเว็บไซต์เครือข่ายสังคมของนักท่องเที่ยว ผลการวิจัย พบว่า 1) ทั้ง 3 เพจนำเสนอเนื้อหาที่มีความทันสมัย โดยรูปแบบการนำเสนอ เนื้อหาที่ได้รับความนิยม ได้แก่ รูปภาพ กิจกรรมการประชาสัมพันธ์แหล่งท่องเที่ยว และการให้ความรู้เกี่ยวกับการท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ 2) นักท่องเที่ยวส่วนใหญ่มีความรู้เกี่ยวกับการท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์เป็นอย่างดี โดยเห็นว่าประโยชน์ของเว็บไซต์ประชาสัมพันธ์การท่องเที่ยวเชิงสร้างสรรค์ช่วยผ่อนคลายความเครียดได้ และมีความพึงพอใจต่อเพจที่เข้าไปใช้เพราะมีความน่าสนใจ น่าเชื่อถือและมีความต่อเนื่องในการนำเสนอ || The objectives of this research were 1) to analyze the content of publicrelations messages about creative tourism on social media websites; and 2) to study tourists’ uses and satisfaction with public relations messages about creative tourism publicized through social media websites. This was a qualitative research undertaken using content analysis and indepthinterview methods. Data were obtained from 3 fanpages: those of dastaThailand, the Tourism Council of Thailand and CBT Thailand’s fanpage forcommunity tourism. Additional data were obtained from interviews with 6 people who designed and developed of those 3 fanpages and with 30 tourists who had interacted with those fanpages more than once. Data were analyzed by descriptive analysis. The results showed that (1) all 3 fanpages presented content that was up-todate. Those three fanpages frequently presenting their content through photographs, activities of tourist destinations and providing information on creative tourism. (2) Most of the tourists interviewed had a good level of knowledge about creative tourism. They thought that those 3 fanpages which promoting creative tourism werebeneficial relieving stress. They were satisfied with the fanpages they visited because those fanpage were interesting, convincing and had continuity of presentation |
URL Website | https://repository.stou.ac.th |
Website title | STOU Digital Repository |