![]() |
ผลการจัดกิจกรรมการเรียนรู้คณิตศาสตร์โดยใช้กระบวนการเรียนรู้ CORE ที่มีต่อความรู้เชิงมโนทัศน์ทางคณิตศาสตร์และความสามารถในการให้เหตุผลทางคณิตศาสตร์ ของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น |
---|---|
รหัสดีโอไอ | |
Creator | ภัทราวดี เพิ่มประยูร |
Title | ผลการจัดกิจกรรมการเรียนรู้คณิตศาสตร์โดยใช้กระบวนการเรียนรู้ CORE ที่มีต่อความรู้เชิงมโนทัศน์ทางคณิตศาสตร์และความสามารถในการให้เหตุผลทางคณิตศาสตร์ ของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น |
Publisher | ศูนย์นวัตกรรมทางศึกษา สื่อสิ่งพิมพ์ และสื่อออนไลน์ |
Publication Year | 2567 |
Journal Title | An Online Journal of Education |
Journal Vol. | 19 |
Journal No. | 1 |
Page no. | OJED1901007 (13 pages) |
Keyword | core learning model, mathematical conceptual knowledge, reasoning abilities |
URL Website | https://so01.tci-thaijo.org/index.php/OJED |
Website title | ojed |
ISSN | 1905-4491 (Online) |
Abstract | The purposes of this research were: 1) to compare the mathematical conceptual knowledge of the students following instruction using the CORE learning model at the 70% level; 2) to compare the mathematical reasoning abilities of the students before and after instruction using the CORE learning model; and 3) to compare the mathematical reasoning abilities of the students after instruction using the CORE learning model at the 60% level. The subjects consisted of 35 ninth grade students, and the instruments used for data collection included a mathematical conceptual knowledge test, and mathematical reasoning abilities tests. Data were analyzed using arithmetic mean, standard deviation, and t-test. The results of the research revealed that: 1) the mathematical conceptual knowledge of the students following instruction using the CORE learning model were higher than the minimum criteria of 70% at the .05 level of significance; 2) the mathematical reasoning abilities of students following instruction using CORE learning model were higher than those of the students before instruction at the .05 level of significance; and 3) the mathematical reasoning abilities of the students after instruction using the CORE learning model were higher than the minimum criteria of 60% at the .05 level of significance. |