ผลการจัดกิจกรรมการเรียนรู้คณิตศาสตร์โดยใช้กระบวนการเรียนรู้ CORE ที่มีต่อความรู้เชิงมโนทัศน์ทางคณิตศาสตร์และความสามารถในการให้เหตุผลทางคณิตศาสตร์ ของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น
รหัสดีโอไอ
Creator ภัทราวดี เพิ่มประยูร
Title ผลการจัดกิจกรรมการเรียนรู้คณิตศาสตร์โดยใช้กระบวนการเรียนรู้ CORE ที่มีต่อความรู้เชิงมโนทัศน์ทางคณิตศาสตร์และความสามารถในการให้เหตุผลทางคณิตศาสตร์ ของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น
Publisher ศูนย์นวัตกรรมทางศึกษา สื่อสิ่งพิมพ์ และสื่อออนไลน์
Publication Year 2567
Journal Title An Online Journal of Education
Journal Vol. 19
Journal No. 1
Page no. OJED1901007 (13 pages)
Keyword core learning model, mathematical conceptual knowledge, reasoning abilities
URL Website https://so01.tci-thaijo.org/index.php/OJED
Website title ojed
ISSN 1905-4491 (Online)
Abstract The purposes of this research were: 1) to compare the mathematical conceptual knowledge of the students following instruction using the CORE learning model at the 70% level; 2) to compare the mathematical reasoning abilities of the students before and after instruction using the CORE learning model; and 3) to compare the mathematical reasoning abilities of the students after instruction using the CORE learning model at the 60% level. The subjects consisted of 35 ninth grade students, and the instruments used for data collection included a mathematical conceptual knowledge test, and mathematical reasoning abilities tests. Data were analyzed using arithmetic mean, standard deviation, and t-test. The results of the research revealed that: 1) the mathematical conceptual knowledge of the students following instruction using the CORE learning model were higher than the minimum criteria of 70% at the .05 level of significance; 2) the mathematical reasoning abilities of students following instruction using CORE learning model were higher than those of the students before instruction at the .05 level of significance; and 3) the mathematical reasoning abilities of the students after instruction using the CORE learning model were higher than the minimum criteria of 60% at the .05 level of significance.
Chulalongkorn University

บรรณานุกรม

EndNote

APA

Chicago

MLA

ดิจิตอลไฟล์

Digital File
DOI Smart-Search
สวัสดีค่ะ ยินดีให้บริการสอบถาม และสืบค้นข้อมูลตัวระบุวัตถุดิจิทัล (ดีโอไอ) สำนักการวิจัยแห่งชาติ (วช.) ค่ะ