![]() |
การพัฒนาทักษะการผันวรรณยุกต์ของอักษรกลางสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ผ่านเกมและการเสริมแรงทางบวก |
---|---|
รหัสดีโอไอ | |
Creator | อัญมณี คำภูมี |
Title | การพัฒนาทักษะการผันวรรณยุกต์ของอักษรกลางสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 ผ่านเกมและการเสริมแรงทางบวก |
Contributor | ณิชาภาท์ กันขุนทศ, นาตยา หกพันนา |
Publisher | สถาบันวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์ |
Publication Year | 2568 |
Journal Title | วารสารมนุษยศาสตร์ สังคมศาสตร์ และนวัตกรรม มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์ |
Journal Vol. | 4 |
Journal No. | 1 |
Page no. | 102-114 |
Keyword | การพัฒนาทักษะ, การผันวรรณยุกต์, เกมการเรียนรู้, แรงเสริมเชิงบวก |
URL Website | https://so02.tci-thaijo.org/index.php/hsi_01/article/view/275602 |
Website title | วารสารมนุษยศาสตร์ สังคมศาสตร์ และนวัตกรรม มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์ |
ISSN | ISSN 2821-9635 (Online) |
Abstract | The objectives of this research article are 1) to develop middle-letter tone inflection skills for Grade 1 students through games and positive reinforcement; 2) to compare middle-letter tone inflection skills for Grade 1 students before and after through games and positive reinforcement. The target group used in this research is Grade 1 students in the academic year 2024, Ban Kan Lueang Dong School, Dong Luang District, Mukdahan Province, totaling 14 people. The research tools included learning plans through games and positive reinforcement. and a test of tonal variation skills for middle letters. Analyze data Using basic statistics, averages and percentages. The results of the research were found: 1) The results of the development of tonal inflection skills of middle letters. Through games and positive reinforcement of students The overall average score after studying was 25.07, or 83.57 percent. When considering each aspect, it was found that the highest percent average score was 95.71 and the lowest percent average score was 71.42 2) Comparative results of tonal variation skills of middle letters for Grade 1 students before and after through games and positive reinforcement. It was found that after using games and positive reinforcement for Prathom 1 students, the tonal inflection skills of middle letters higher than before using games and positive reinforcement Statistically significant at the .05 level. |