ผลการจัดอบรมเชิงรุกเพื่อพัฒนาองค์ความรู้ด้านจิตวิทยาการศึกษาและทักษะการให้คําปรึกษา สําหรับครูในสังกัดสํานักงานส่งเสริมการเรียนรู้จังหวัดพะเยา
รหัสดีโอไอ
Creator ลําไย สีหามาตย์
Title ผลการจัดอบรมเชิงรุกเพื่อพัฒนาองค์ความรู้ด้านจิตวิทยาการศึกษาและทักษะการให้คําปรึกษา สําหรับครูในสังกัดสํานักงานส่งเสริมการเรียนรู้จังหวัดพะเยา
Contributor นริศรา เสือคล้าย, วิลาวัลย์ สมยาโรน, นรินธน์ นนทมาลย์
Publisher Faculty of Educational, Loei Rajabhat University
Publication Year 2567
Journal Title Journal of Educational Loei Rajabhat University
Journal Vol. 18
Journal No. 2
Page no. 1-12
Keyword Active Training, Develop Knowledge, Educational Psychology, Counseling Skills
URL Website https://so03.tci-thaijo.org/index.php/EDUCLoei/article/view/277711
Website title คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏเลย
ISSN 3027-897X (Online)
Abstract Developing knowledge in educational psychology and counseling skills is important for teachers under the Office of Learning Encouragement to be developed for effective use with learners thus, objectives of the study were 1) to compare the psychological knowledge of teachers under the Phayao Provincial Office of Learning Encouragement, 2) to compare the counselling skills of teachers under the Phayao Provincial Office of Learning Encouragement,and 3)to study the satisfaction of teachers under the Phayao Provincial Office of Learning Encouragement taking active training on the body of knowledge of psychology and counseling skills.The sample group consisted of forty teachers under the Phayao Provincial Office of Learning Encouragement with purposive selection based on criteria of selection focusing on teachers who applied for active training to develop psychological knowledge and counseling skills held by the researcher. Instruments employed for data collection were active training manuals, educational psychology fundamental test, counseling skill assessments, and satisfaction questionnaires..Statistics used in data analysis include percentage, mean, standarddeviation, and Dependent Sample t-test.Findings showed that: 1) after training, teachers had statically significantly higher knowledge of psychology prior to training at the .05 level, 2) after training, their counseling skills were statically significantly higher at the .05 level, and 3) after training teachers were satisfied with the active learning training to the great extent.
คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏเลย

บรรณานุกรม

EndNote

APA

Chicago

MLA

DOI Smart-Search
สวัสดีค่ะ ยินดีให้บริการสอบถาม และสืบค้นข้อมูลตัวระบุวัตถุดิจิทัล (ดีโอไอ) สำนักการวิจัยแห่งชาติ (วช.) ค่ะ