![]() |
ระบบสั่งจองอาหารล่วงหน้าเพื่อลดการสัมผัส กรณีศึกษา ร้านอาหารชิบูย่า บริเวณหน้ามหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตกำแพงแส |
---|---|
รหัสดีโอไอ | |
Creator | ภัคพล รุ่มนุ่ม |
Title | ระบบสั่งจองอาหารล่วงหน้าเพื่อลดการสัมผัส กรณีศึกษา ร้านอาหารชิบูย่า บริเวณหน้ามหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตกำแพงแส |
Contributor | รุ่งโรจน์ เทพแก้ว, วรัทภพ ธภัทรสุวรรณ |
Publisher | สถาบันวิจัยและพัฒนา มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์ |
Publication Year | 2566 |
Journal Title | วารสารวิทยาศาสตร์ เทคโนโลยี และนวัตกรรม มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์ |
Journal Vol. | 2 |
Journal No. | 1 |
Page no. | 37-57 |
Keyword | เว็บแอปพลิเคชัน, ร้านอาหารขนาดเล็ก, วิกฤติไวรัสโควิด-19, การสั่งอาหารออนไลน์ |
URL Website | https://li01.tci-thaijo.org/ |
Website title | วารสารวิทยาศาสตร์ เทคโนโลยี และนวัตกรรม มหาวิทยาลัยกาฬสินธุ์ |
ISSN | ISSN 2821-9406 (Online) |
Abstract | During the COVID-19 pandemic, the restaurant industry faced numerous challenges, such as reduced customer traffic due to social distancing measures, leading to decreased revenue. In some countries, authorities mandated temporary closures to control the virus's spread, forcing many restaurants to adapt by focusing on take-out services, delivery options, and incorporating technology for online ordering to streamline operations.As the situation gradually improves, many large restaurants continue to offer online food ordering options for customers. However, some small establishments struggle to adapt due to the additional burden. This study aims to develop a web application for small restaurants, using "Shibuya," a small eatery where the owner handles all tasks, as a case study. The developed web application intends to alleviate the owner's workload by incorporating various systems, such as food ordering, food preparation status tracking, menu management, and food item prioritization. This project's benefits are not limited to the Shibuya restaurant owner and customers; we hope this idea will help small businesses establish efficient systems for themselves. |