![]() |
กระบวนการฝึกซ้อมเทคนิคเตรโมโลสำหรับเครื่องดนตรีกีตาร์คลาสสิก กรณีศึกษา : นักศึกษาเครื่องมือเอกกีตาร์คลาสสิก ระดับปริญญาตรี สาขาวิชาดนตรีศึกษา |
---|---|
รหัสดีโอไอ | |
Creator | มุทิตา นาคเมือง |
Title | กระบวนการฝึกซ้อมเทคนิคเตรโมโลสำหรับเครื่องดนตรีกีตาร์คลาสสิก กรณีศึกษา : นักศึกษาเครื่องมือเอกกีตาร์คลาสสิก ระดับปริญญาตรี สาขาวิชาดนตรีศึกษา |
Publisher | ศูนย์นวัตกรรมทางศึกษา สื่อสิ่งพิมพ์ และสื่อออนไลน์ คณะครุศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Publication Year | 2568 |
Journal Title | Journal of Education Studies, Chulalongkorn University |
Journal Vol. | 53 |
Journal No. | 1 |
Page no. | JESCU5301008(13pages) |
Keyword | Tremolo technique, classical guitar, practice kit |
URL Website | https://so02.tci-thaijo.org/index.php/EDUCU |
Website title | Journal of Education Studies, Chulalongkorn University |
ISSN | 3057-1642 (Online) |
Abstract | The objectives of this research were to: 1) examine the quality of teaching innovations by identifying the effectiveness of teaching innovations according to the specified E1/E2 criteria (80/80), 2) survey the students' satisfaction with the Tremolo technique exercise, and 3) analyze the data from behavioral observations and test learners from performing Tremolo techniques for classical guitar individually. The sample group consisted of seven students majoring in Classical Guitar which selected using purposive sampling. The research instruments were categorized into two main types: experimental instruments, which included a skill training set, and data collection instruments, which comprised assessment forms, questionnaires, and record sheets. The results of the research showed that: 1) the efficiency value of the Tremolo technique practice kit for the E1/E2 classical guitar was 86.58/81.80 which meet with the set criteria, 2) the students were satisfied with the Tremolo technique exercise book meet at high level (M = 4.85, SD = 0.35, and 3) The observations of individual behavior and test results, along with assessments based on five criteria, which are rhythm, melody, fluency, development, and attention, indicate that one student achieved an excellent score, three students achieved very good scores, one student achieved a good score, one student received a satisfactory score, and one student obtained a weak score. |