ผู้สร้างสรรค์เนื้อหาบนโลกออนไลน์:พัฒนาการและกลยุทธ์การสร้างสรรค์เนื้อหา
รหัสดีโอไอ
Creator ดุษฎี นิลดำ
Title ผู้สร้างสรรค์เนื้อหาบนโลกออนไลน์:พัฒนาการและกลยุทธ์การสร้างสรรค์เนื้อหา
Contributor สุพิชฌา วัฒนะ
Publisher Faculty of Communication arts, Rambhai Barni Rajatbhat University
Publication Year 2565
Journal Title Interdisciplinary social sciences and communication Journal
Journal Vol. 5
Journal No. 3
Page no. 21-30
Keyword Content Creator, Content Strategy, Influencer
URL Website https://so02.tci-thaijo.org/index.php/ISSC/index
Website title https://so02.tci-thaijo.org/index.php/ISSC/index
ISSN ISSN 2630-0478
Abstract This article aims to understand 1. a development of Content Creator and 2. Strategy of Content Marketing. Using interviews with 3 reputable Content Creators. Results show Content Creator due to the development of the concept of Content Marketing and the growth of social media with role to communicate brand and drive consumer behavior. Content strategy is unique that conveys their personality and lifestyle. Content Creator, who have the largest followings that trust their recommendations will eventually become an Influencer.
คณะนิเทศศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏรำไพพรรณี

บรรณานุกรม

EndNote

APA

Chicago

MLA

ดิจิตอลไฟล์

Digital File
DOI Smart-Search
สวัสดีค่ะ ยินดีให้บริการสอบถาม และสืบค้นข้อมูลตัวระบุวัตถุดิจิทัล (ดีโอไอ) สำนักการวิจัยแห่งชาติ (วช.) ค่ะ