Creator
100 ผู้แต่ง(บุคคล) Jiefeng Lin
Title
245 ชื่อเรื่อง Extended Theory of Planned Behavior on Zhejiang Chinese Consumers' Organic Food Purchase Intention
Contributor
700 ผู้แต่งร่วม (บุคคล) Seongdok Kim
Publication Information
 
ข้อมูลชุดที่ 1
 
260 สำนักพิมพ์ University of the Thai Chamber of Commerce
260 ปีที่พิมพ์ 2022
773 ชื่อวารสาร Journal of Family Business and Management Studies
773 ปีที่(Vol.) 14
773 ฉบับที่ (No.) 1
773 หน้าที่ (Page no.) 4-18
Keywords
650 หัวเรื่อง The Theory of Planned Behavior (TPB)
650 หัวเรื่อง Moral Norm
650 หัวเรื่อง Purchase Intention
650 หัวเรื่อง Attitude
650 หัวเรื่อง Organic Food
650 หัวเรื่อง China
URL Digital File
505 Uniform Resource Identifier https://www.fbmsjournal.com/wp-content/uploads/2022/07/chapter01_V14-N1.pdf
URL Website
856 Link text www.fbmsjournal.com
Website title
856 Name of location of host fbmsjournal
ISSN
022 International Standard Serial Number 2821-9643(online)
abstract
520 สาระสังเขป This study aims to identify the factors that influence Chinese consumers' purchase intention of organic food, study their organic food buying behavior, and develop strategies to increase their organic food purchase intention. By using the extension of the Theory of Planned Behavior, the researcher can identify the factors of this study, which are attitudes, subjective norms, perceived behavioral control, and moral norms. The researcher collected 417 online survey data from consumers living in Zhejiang Province, China, who have organic food purchase intention. A non-probability sampling method, including convenience sampling and snowball sampling, was used in the sampling process. The analysis results by SPSS multiple regression indicated that all four independent variables influenced the dependent variable, purchase intention toward organic food. In response to the findings, the researcher suggests some critical recommendations for strategic development.
ลำดับ เอกสาร