Creator
100 ผู้แต่ง(บุคคล) Ornlatcha Sivarak
Title
245 ชื่อเรื่อง The Roles of Brand Awareness, Brand Image, Attitude Towards Celebrity and Attitude Towards Brand on Consumer Purchase Intention
Contributor
700 ผู้แต่งร่วม (บุคคล) Dissatat Prasertsakul, Titikorn Narongrith
Publication Information
 
ข้อมูลชุดที่ 1
 
260 สำนักพิมพ์ The University of the Thai Chamber of Commerce
260 ปีที่พิมพ์ 2022
773 ชื่อวารสาร Journal of Family Business and Management Studies
773 ปีที่(Vol.) 14
773 ฉบับที่ (No.) 1
773 หน้าที่ (Page no.) 129-144
Keywords
650 หัวเรื่อง Awareness
650 หัวเรื่อง Brand
650 หัวเรื่อง Image
650 หัวเรื่อง Attitude
650 หัวเรื่อง Celebrity
650 หัวเรื่อง Purchase
650 หัวเรื่อง Intention
URL Digital File
505 Uniform Resource Identifier https://www.fbmsjournal.com/wp-content/uploads/2022/07/chapter08_V14-N1.pdf
URL Website
856 Link text https://www.fbmsjournal.com/
Website title
856 Name of location of host fbmsjournal
ISSN
022 International Standard Serial Number 28219643 online
abstract
520 สาระสังเขป Consumer purchase intention is one of the most studied factors in marketing research. Since it is considered the leading factor to customer purchase and customer loyalty. The current study focuses on the factors affecting consumer purchase intention in the context of Thailand. The independent variables included attitude towards celebrity, attitude towards brand, brand awareness, and brand image. Data were collected from 400 consumers and the data analysis was conducted using regression analysis. The findings indicated that attitude towards celebrity had the highest influence on the purchase intention, followed by brand awareness, and brand image, respectively. Attitude towards brand shows no significant effect on the consumer purchase intention. Conclusions and practical recommendations are also provided.
ลำดับ เอกสาร