![]() |
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกรับชมซีรีส์วายของผู้บริโภค Generation Z |
---|---|
รหัสดีโอไอ | |
Creator | ฉัตรขัย พิศพล |
Title | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกรับชมซีรีส์วายของผู้บริโภค Generation Z |
Publisher | คณะนิเทศศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏรำไพพรรณี |
Publication Year | 2565 |
Journal Title | วารสารสหวิทยาการสังคมศาสตร์และการสื่อสาร |
Journal Vol. | 5 |
Journal No. | 3 |
Page no. | 42-50 |
Keyword | Marketing mix, Consumer decision, Digital marketing, Generation Z, Y series |
URL Website | https://so02.tci-thaijo.org/index.php/ISSC/index |
Website title | https://so02.tci-thaijo.org/index.php/ISSC/index |
ISSN | ISSN 2630-0478 |
Abstract | The research project concerns “Factors Influencing Generation Z Consumers' Decision to Watch Y Series”. The objectives of this study are to study the influences of marketing mix and digital marketing on generation Z consumers' watching decision. The target population in this study is Thai Generation Z who have watch Y series. There are a total number of 400 samples used in the research by using non-probability sampling and purposive sampling. Data were collected through questionnaire. The acquired data were analyzed with multiple regression analysis. The research outcomes indicate that the marketing mix dimensions of Digital marketing; Product, Promotion, and Price have an influence on generation Z consumers' decision to watch Y series, while Place has no influence on the watching decision of Thai generation Z consumer. Therefore, the Y series producers’ can use this research to design marketing strategies to meet the needs of customers. |