ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกรับชมซีรีส์วายของผู้บริโภค Generation Z
รหัสดีโอไอ
Creator ฉัตรขัย พิศพล
Title ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกรับชมซีรีส์วายของผู้บริโภค Generation Z
Publisher คณะนิเทศศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏรำไพพรรณี
Publication Year 2565
Journal Title วารสารสหวิทยาการสังคมศาสตร์และการสื่อสาร
Journal Vol. 5
Journal No. 3
Page no. 42-50
Keyword Marketing mix, Consumer decision, Digital marketing, Generation Z, Y series
URL Website https://so02.tci-thaijo.org/index.php/ISSC/index
Website title https://so02.tci-thaijo.org/index.php/ISSC/index
ISSN ISSN 2630-0478
Abstract The research project concerns “Factors Influencing Generation Z Consumers' Decision to Watch Y Series”. The objectives of this study are to study the influences of marketing mix and digital marketing on generation Z consumers' watching decision. The target population in this study is Thai Generation Z who have watch Y series. There are a total number of 400 samples used in the research by using non-probability sampling and purposive sampling. Data were collected through questionnaire. The acquired data were analyzed with multiple regression analysis. The research outcomes indicate that the marketing mix dimensions of Digital marketing; Product, Promotion, and Price have an influence on generation Z consumers' decision to watch Y series, while Place has no influence on the watching decision of Thai generation Z consumer. Therefore, the Y series producers’ can use this research to design marketing strategies to meet the needs of customers.
คณะนิเทศศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏรำไพพรรณี

บรรณานุกรม

EndNote

APA

Chicago

MLA

ดิจิตอลไฟล์

Digital File
DOI Smart-Search
สวัสดีค่ะ ยินดีให้บริการสอบถาม และสืบค้นข้อมูลตัวระบุวัตถุดิจิทัล (ดีโอไอ) สำนักการวิจัยแห่งชาติ (วช.) ค่ะ